Inloggen IntranetWachtwoord vergeten?
  • Lachende autobestuurder
  • Laadpaal
  • Zakenman die hand schud
  • Vrouw op scooter

Vereniging DOET is de branchevereniging op het gebied van elektrisch vervoer in Nederland.

Meer over DOET

Werkt DOET voor u?

Jongeman met ordner
  • Bent u een ondernemer die een centraal deel van uw bedrijfsvoering richt op laadinfra en/of laaddiensten?Lees meer

    DOET-leden zijn ondernemers en partijen die een centraal deel van hun bedrijfsvoering richten op laadinfra of laaddiensten. 


    Voor hen ontwikkelt DOET activiteiten op het gebied van netwerken, lobby, kennisdeling &
    subsidies en internationale (samenwerkings-)mogelijkheden

  • Wilt u invloed uitoefenen op een optimaal overheidsbeleid voor laadinfra en/of laaddiensten?Lees meer

    DOET voert voor en met haar leden een actieve lobby gericht op een optimaal overheidsbeleid voor laadinfra en laaddiensten voor elektrisch vervoer. De gemeenschappelijke standpunten en visies ten behoeve van de actieve lobby worden per dossier geformuleerd door de betreffende branchegerelateerde DOET-leden.

    DOET wordt gehoord en is dé partij voor lobby bij de landelijke en lokale overheid.en de Europese Commissie

  • Wilt u meer weten over AFIR, Netcongestie, Aansluittermijnen, de RED, HBE's, Slim Laden, Netbewust laden, etc?Lees meer

    Bij Vereniging DOET bespreken we periodiek actuele dossiers die van invloed zijn op de ontwikkelingen van Laadinfra en Laaddiensten. Zeer waardevolle bijeenkomsten en uiteraard ook interessant voor u om te netwerken met uw branchegenoten. 

  • Wilt u op de hoogte gehouden worden van onderzoeken en subsidies op het gebied van laadinfra en/of laaddiensten?Lees meer

    Leden van DOET worden frequent op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen in de branche, zoals (technische) onderzoeken, cijfers, toekomstverwachtingen, overheidsbeleid en toekomstvisie.

    Ook worden zij op de hoogte gehouden over en (indien mogelijk) actief ondersteund bij (nieuwe) subsidiemogelijkheden in Nederland en in de EU.

  • Heeft u voor uw bedrijf behoefte aan internationale (samenwerkings-) mogelijkheden?Lees meer

    DOET zet zich in op het creëren van internationale (samenwerkings)mogelijkheden voor leden. Actieve samenwerkingen zijn reeds opgezet met Duitsland, de VS, India, België, Frankrijk en het Verenigingd Koninkrijk.

    Het creëren van internationale (samenwerkings-)mogelijkheden vindt o.a. plaats door:
    a. vertegenwoordiging van Vereniging in de FET stuurgroep Internationalisering 
    b. het (mede-) initiëren internationale projecten, zoals East Coast Electric, de PIB's Frankrijk en Duitsland
    c. periodiek contact met Nederlandse ambassades en consulaten 
    d. periodiek contact met de BDC's (Business Development Coaches) van de RVO (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland)
    e. promotie van Nederlandse EV-kennis en uw producten op beurzen en events in binnen- en buitenland

Laatste Nieuwsberichten

  • 07 november 2024

    Meeste elektrische zakelijke kilometers buiten de Randstad

    Werknemers die buiten de Randstad wonen, rijden het vaakst elektrisch van en naar hun werk. Dit blijkt uit onderzoek van mobiliteitsaanbieder Shuttel, die het mobiliteitsbeleid van 250.000 werknemers en 125 grote werkgevers uitvoert.

    lees meer
  • 01 november 2024

    Pleidooi om Open Charge Point Protocol als Europese standaard te accepteren

    Fastned roept de Europese Unie (EU) op om het Open Charge Point Protocol (OCPP) te accepteren als de officiële standaard voor de Europese markt voor het opladen van elektrische voertuigen. Het vastleggen van een standaard is volgens het snellaadbedrijf een belangrijke voorwaarde om Europa's leidende positie in laadtechnologie en laadinfrastructuur te behouden.

    lees meer
  • 22 oktober 2024

    Data-onderzoek ANWB: ‘Grote verschillen in Europese laadtarieven’

    Uit nieuw data-onderzoek van ANWB Laadpas blijkt dat er door heel Europa grote verschillen zijn in laadkosten. Nederlandse vakantiegangers die deze herfst- of komende wintersportvakantie met de elektrische auto op reis gaan, zijn volgens de belangenorganisatie het beste af met snelladen. Nederlandse laadpassen worden vrijwel altijd geaccepteerd bij snelladers, waardoor het risico op zeer dure laadsessies beperkt is en het prijsverschil met langzaam laden – afhankelijk van het land – klein is.

    lees meer
  • 15 oktober 2024

    NIPV presenteert brandveiligheidseisen voor laadpleinen bij transportbedrijven

    Het Nederlands Instituut Publieke Veiligheid (NIPV) heeft een document met brandveiligheidseisen gepresenteerd voor laadpleinen met elektrische voertuigen bij transportondernemingen.

    lees meer
  • 07 oktober 2024

    Vrachtwagenheffing levert 1,6 miljard euro op voor verduurzaming vervoerssector

    Van 2026 tot 2030 komt er meer dan 1,6 miljard euro beschikbaar voor de verduurzaming en innovatie van de vervoerssector. Dit geld is afkomstig van de vrachtwagenheffing die ingevoerd wordt, want de netto-opbrengst wordt geïnvesteerd in de transportsector. Minister Madlener van Infrastructuur en Waterstaat, hierover: ‘Met de vrachtwagenheffing zetten we samen met de sector een belangrijke stap naar de toekomst. We investeren in innovatie en verduurzaming, zodat onze vervoerssector voorbereid is op de toekomst.’

    lees meer
  • 02 oktober 2024

    Tijdsblokgebonden contracten oplossing voor laden elektrische vrachtwagens

    Bij het opladen van elektrische voertuigen bij bedrijven kan netcongestie een beperking zijn. Om die reden wordt hard gewerkt aan diverse mitigerende maatregelen. Hoe effectief en kansrijk zijn die oplossingen? In opdracht van de Nationale Agenda Laadinfrastructuur (NAL) onderzocht CE Delft 6 concrete praktijkcases. Conclusie: tijdgebonden contracten lijken een cruciale schakel om meer capaciteit beschikbaar te maken. Verder kunnen batterijen fungeren als tijdelijke oplossing.

    lees meer
Oudere Nieuwsberichten

Onze leden / partners

  • Kempower
  • Greenflux
  • Emobility Consulting
  • Liquix
  • NL|Mobility
  • DutchCharge BV
  • Multi Tank Card B.V
  • PARKnCHARGE
  • PowerGo
  • Trefecta Mobility
  • IMC Organisatie Personeel Subsidie B.V.
  • Aviloo GmbH
  • Ionity (GmbH)
  • Green Caravan
  • Voldt B.V.
  • Agri Snellaad
  • Emodz
  • Cenex Nederland
  • Last Mile Solutions
  • BP Pulse
  • Electra
  • Stravea
  • Mennekes
  • Stekker
  • CMM Services
  • Connected Kerb
  • Streetplug B.V.
  • Alfen
  • Krachtwerk
  • Total Energies
  • AFS Energy BV
  • Laadsnel.nl
  • HCNP
  • Mobilyze
  • Tango Electric Q8
  • EV-Solutions
  • Shell Recharge
  • Shell / NewMotion
  • Revolt BV
  • e-RS
  • Blue Current
  • Circontrol
  • Chargewell
  • YesCharge.me
  • Laadpaal Direct
  • ChargeMakers
  • Engie Nederland NV
  • Lightwell
  • Acodeq Kunststoffen Industrie BV
  • EV-Box
  • Fastned
  • Vattenfall InCharge
  • Laadpunt.nl
  • Hogeschool Arnhem Nijmegen
  • DCB Energy
  • Opcharge
  • Eco-Movement
  • PEM bv / Purmerend Electric Mobility bv
  • Pluq D&O BV
  • Allego
  • Re-Teck
  • Avia Volt
  • Justplugin BV
  • DeftPower
  • EVConsult
  • Prodrive Technologies
  • ROM Utrecht Region
  • Automotivate
  • NCAB
  • Eleqtron

Grafisch Ontwerp: Poet Farmer

Realisatie: Genkgo